Wednesday, January 19, 2011

sepetang d KLCC....

19 Januari 2011... bersamaan dengan hari Rabu.. bersempena dengan hari Thaipusam yg akan disambut esk (20hb Januari 2011), sek kami mengambil cuti peristiwa.. ckgu2 n student sumer sangat gembira.. cuti beb..sape yg x suka.. hehee..

Arini bgn pagi dengan semmangatnya tolong mama d dapur.. maklum la cuti.. dlm kul 11.15am, aku gerak ke sekolah ku.. sbb da janji dgn Hazim nak jumpa di sana.. pastu tgk geng nasyid wat latihan sempena persaraan PK Petang mgu depan. Semakin sedap lak aku dgr suara dak2 ni.. pastu br aku perasan.. da besar la anak2 muridku.. huhu... (maknanya??? aku da makin remajaaa.. hahaa.. ayat nak sedapkan ati..)

Pastu bla ain, izah n farah da smpi, kami pun bergerak ke stesen Terminal Putra Gombak. Kononnya nak pakir kereta di sana.. tapi, malangnya parking full.. haishh.. terpaksa la cari alternatif len. Kami terus ke Wangsa Maju. Parking di stesen Putra Wangsa Maju..

Bila da sampai di stesen putra, nak tgu train skit nyer ramai org. Yang lawak nyer, pakwe sorg tu (hazim) pemalu orgnya... kami da selamat masuk dlm perut train, tapi cik abg tu leh tertinggal kat luar train.. hehee.. tpaksa la dia naik next train n kami tunggu d stesen klcc.. cian kat anak murid aku yg sorg ni.. hehe..

Setibanya d KLCC, kami terus ke tingkat 3 TGV cinema utk beli tiket nak tonton muvie Khurafat.. nasib baik tak perlu Q panjang.. Wayang kul 3.10pm.. then, kami g solat n mkn dlu.. Nak turun ke surau, kami guna lift.. (tetiba je rs seperti kurang upaya ttu sbb guna lift.. ngee~)

Dan yang bestnya.. masa dlm lift tu aku terjumpa dgn kawan lama aku.. Sheh Yaacop namanya.. Masa tu, aku tetiba je teringt kat dia sbb Akop mmg keje kat Petronas KLCC.. then, tetiba jer akurs cm terdengar org sebut nama aku.. "ehh.. cam pija jer.." ayat ni la yg aku terdengar.. haha.. aku pun berpaling ke arah suara tu.. masa tu x perasan lagi si Akop tu.. kalih skali lagi br aku prasan yg Akop berdiri sebelah aku jer.. hehe.. Cik Fisa mmg klu jalan tak suke nak usha-usha org.. (baik kan?? so, incik tunangan x perlu risau sbb tunangmu ini x suker usha lelaki ok.. ngee~)

Cam happy sgt bla jumpakwn lama yg da sgt lama x jumpa ni.. Kawan baik tu.. haha mcm2 cite menarik yg kami (aku, akop, emi n ct) wat sama2 masa zaman blaja dlu.. xkan ku lupakan kenangan di Cameron Highlands... hihiii..

Sejurus selepas pertemuan singkat itu, kami g mkn kat Burger King.. pastu terus naik ke TGV Cinema.. sbb da hampir kul 3 pm.. masa dok tunggu tu, tetiba ternampak Kak Norlina dan Kak Suharawati tgh beratur nak beli tiket.. Rupa-rupanya kami punya misi yg sama mau tonton muvie Khurafat.. so, kami pun msk panggung yg sama cinema 3.. hehe.. best gak la cite tu.. cite seram yg jd cite lawak disebabkan oleh penonton yg suker wat lawak sblm part seram kuar.. hahaa.. yg penting enjoyy..

Abes jer menonton muvie, kami jenjalan kat taman (sbenanya x jenjalan pun.. dok jer n posing.. ) Banyak gak foto yg kami amik.. kami sumer gler posing kecuali hazim.. lelaki melayu terakhir yg pemalu.. hehe. Around 5 camtu, kami bergerak pulang..


Kat sini aku nak abadikan foto-foto yg diambil arini di KLCC..

 aku, izah n farah sedang merenung langit.. sementara hazim tersenyum melihat gelagat cikgunya yg gler2 nih.. hehee...

Posing dlm mall..

aku, hazim, ain n izah...
.
                                                                           bersantai...

k la..stakat ni je la yg bleh di share.. mata suda ngantuk.. n SOO sudah tidak sabar menunggu entri ini di post untuk di baca.. hehe..

see u in da next post...

2 comments:

Unknown

wah3x...cikgu pon dh cam sama baya jer ngn anak murid.....(ngampu nih....hihi)

Anonymous

amboii kak fida.. Ngampu ada makna la tuh.. Hehee.. Nak wat cane, da mmg cik fisa ni muda remaja lg (perasan) tu yg nmpk sebaya je ngn anak murid tu.. Hahahaaaa... prosperity 1.. Kihkihhh

Dí lo que piensas...